20130315

Busy Day

Idag har det varit busy busy busy - började dagen med att gå till skolan och köra lite bokföring sedan en sväng till staden med lite ärenden som att gå in i biblioteket med blicken på telefon och stöta på en hög med skolungar som satt å lyssnade på nån... författare? Som läste upp en bit ut en bok, ja för de e ju Litteratur dagar just nu på vår lilla ö och det hade jag inte räknat med så jag stampar rakt in och ca. 100 pers vänder sig om och stirrar på en och själv blir man så paff att man bara stannar upp och ser ut som en fågelhålke nå sekunden efter skyndade man sig fram till receptionsdisken för att hämta boken man hade på reservation och sen snabbt ut igen i hopp om att ingen ser mig.

Efter det var det snabbt hem och sen lika snabbt iväg till Marie som bjöd på kalas-fika och där bjöds det på sjukt goda bakelser som muffins med glasyr, chokladkaka, små kakor, blåbärs- och rabarber (?) paj, rulltårta och säkert något annat smarrig, fy vad gott allting var.

Efter det kom Johanna över för att komma med mig och gå ut med Aska och sedan var hon superschysst och skjutsade mig till syrran och därifrån tog jag och syrran oss till hennes fina stallchef som bjudit in oss på kvällsfika och modevisning som hon kallar det. Hon är nämligen en Odd Molly-fanatiker så hon brukar visa upp vad hon köper och det är alltid lika roligt att se och även där fick man en jordgubbspaj att mumsa på så man kan summera dagen som så att det blev mycket sötsaker, skratt, prat och fantastiskt härligt umgänge.

Imorgon är det 70-tals fest på schemat och före det blir det att stiga upp tidigt för att duscha, städa, handla och göra sig klar - fullt schema imorgon också alltså :D

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...